תאורה לתקרה גבוהה

איך לבחור תאורה לבית עם תקרה גבוהה?

בתהליך של עיצוב בתים פרטיים, אחד הדברים שחשוב מאוד להשקיע בהם הוא התאורה. כיום, תאורה איננה מציעה פונקציונאליות בלבד, אלא, בכוחה ליצור את האווירה שאתם מעוניינים ליצור בכל חלל וכן, היא יכולה לתרום רבות לעיצוב החלל. על כן, חשוב מאוד לבחור תאורה בצורה מתאימה בהתאם לכל תקרה, בהתאם לעיצוב החלל ובהתאם לכל פרמטר אחר שיש לתת עליו את הדעת. מכיוון שתקרה גבוהה בדירת מגורים היא לא בדיוק תופעה סטנדרטית, הרי שחשוב לבחור תאורה לתקרה גבוהה בצורה המתאימה והנכונה ביותר. חשוב לדעת כי לתקרה גבוהה יש פוטנציאל עיצובי רב בכל הנוגע לתאורה. במאמר הבא תקבלו כמה טיפים שימושיים לבחירת תאורה מתאימה בחלל שבו יש תקרה גבוהה.

תאורה לתקרה גבוהה- מה חשוב לדעת?

כאשר אתם בוחרים תאורה לתקרה גבוהה, חשוב מאוד שתאפיינו את הצרכים שלכם בהתאם לחלל. עליכם לבחון את החלל כולו ולשאול את עצמכם: האם החלל מתחלק לאזורים? עד כמה החלונות בחדר משפיעים על הפיזור של האור? עד כמה החלל המדובר מרכזי בחיים של דיירי הבית. בתקרה גבוהה ניתן ליצור תאורה שתעניק לחלל מראה יוקרתי ומלכותי. זה הזמן שלכם להתפרע עם בתי מנורה דקורטיביים ומרשימים, שנדלרים גבוהים ובעלי נוכחות ועוד.

חשוב שתבינו כי כל נברשת או בית מנורה שנראים לכם תופסים מקום בחלל קטן שבו התקרה נמוכה ועל כן הם לא רלוונטיים עבורכם, יתאימו מאוד לחלל שבו התקרה גבוהה. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר על תאורה לתקרה גבוהה, חשוב מאוד להקפיד שהיא תהיה מספיק איכותית ובעוצמה מספיק גבוהה על מנת להאיר את החלל כולו בצורה הנדרשת לכם. בתקרה גבוהה ניתן להתקין תאורה גדולה ורחבה, בלי להפוך את החלל לעמוס מדי, אז אתם בהחלט יכולים להרשות לעצמכם לנצל כראוי את החלל ולתלות את הנברשת שתמיד חלמתם עליה.

מאילו טעויות מומלץ להימנע בתאורה לתקרה גבוהה?

חשוב מאוד להימנע מטעויות הנוגעות לתחום תאורה לתקרה גבוהה. אם כבר הזכרנו נברשות, חשוב מאוד להדגיש כי תאורה תלויה נוטה לצמצם את הטווח של האור היוצא ממנה. זה לא אומר שאי אפשר להתקין תאורה תלויה בחלל בעל תקרה גבוהה, אך יש לשים לב שגוף התאורה יהיה רחב מספיק וייתן מספיק אור כדי להאיר את החלל, גם כאשר חשוך בחוץ. אם אתם לא בטוחים שגוף התאורה שבחרתם נותן מספיק אור, אתם תמיד יכולים לבחור בתאורה צמודת קיר מעוצבת שתעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר.

לשלב כמה גופי תאורה

עוד טיפ הנוגע לעיצוב תאורה לתקרה גבוהה הוא לא להסתפק רק בגוף תאורה אחד, אלא לבחור בכמה גופי תאורה ולהציב אותם באזורים נבחרים בחלל. כך למעשה אתם יכולים מצד אחד לתלות בתקרה גוף תאורה מרכזי ומעוצב בדיוק כפי שאתם חולמים ולצידו אתם יכולים להוסיף כמה גופי תאורה קטנים יותר מעל הסלון, מעל הספרייה או בכל מיקום רלוונטי אחר, שיסייע לכם להאיר בסלון רק את מה שאתם רוצים וצריכים ולא להשתמש תמיד בתאורה המרכזית.
מכיוון שמדובר על תקרה גבוהה, חשוב שתזכרו שבוודאי לא יהיה לכם קל להחליף בתדירות גבוהה את הנורות ועל כן, מראש כדאי מאוד לבחור נורות איכותיות, אשר ידועות כחסכוניות ובד בבד גם מאירות בצורה יעילה וטובה, אשר יאירו לכם את החלל לאורך זמן מבלי שתידרשו להחליף אותן.
מומלץ להשתמש בכמה סוגי תאורה לחלל תאורה ממוקדת מרכזית.
תאורה היקפית – מומלץ גם בקירות ההיקפים ותאורת אווירה שלא פחות חשובה…

שיתוף:

עוד יעניין אותך