יחידות דיור מעוצבות

יחידות דיור מעוצבות

בעלי בית פרטי יוקרתי, חשבתם על הפיכת חלק ממתחם מגורים ליחידות דיור מעוצבות? יחידת המגורים יכולה לשמש למטרת מגורים של אחד מבני הבית, לרבות בני נוער מתבגרים, למטרת נכס להשכרה, או למטרות עבודה כדוגמת קליניקה פרטית או סטודיו לאימון. מהם יתרונותיהן של יחידות דיור מעוצבות? בואו נגלה יחד.

ביקוש ליחידות דיור

בעשורים האחרונים קיים ביקוש אדיר לדיור ונדל"ן בישראל ונדמה שבעולם בכלל. יחד עם הביקוש הנ"ל עלה, בין השאר גם הביקוש ליחידות דיור. כיום נדמה שיחידות דיור נחטפות כמו לחמניות חמות, בין אם מדובר ביחידות דיור למטרות מגורים ובין אם מדובר ביחידות המושכרות לשם מתחם עבודה. אין ספק שמדובר בהשקעה נדל"נית טובה שיכולה להניב רווחים יפים ולהביא תשואה כספית נאה.

השקעה משפחתית לדור הצעיר

כאמור, כיום הביקוש ליחידות דיור עולה ועימו גם מחיר השכירות של כל יחידה. צעירים רבים מחפשים כיום יחידות דיור, ואכן יחידות דיור משמשות פתרון נוח ויעיל עבור צעירים. מחיר השכירות נמוך יחסית לדירות, הנוחות גדולה, לרבות כאשר הן משופצות ומעוצבות והן מאפשרות חצר וחניה נגישה, דבר שנבצר מצעירים רבים החיים בעיר. במידה והיחידה נמצאת במתחם הבית הפרטי של ההורים, מדובר ביתרון משמעותי, כיוון שהצעירים נשארים קרובים למשפחה וחוסכים בו זמנית עלויות מגורים מחוץ לבית.

הפרדת היחידה מהבית

תכנון היחידה דורש את הפרדתה מהבית, כך שתהיה לה כניסה נפרדת, לרוב מלווה בגינה קטנה (אין חובה לכך), ואיטום אקוסטי כך שתהיה הפרדה בין הקולות בבית לאלה שביחידה. לעיתים קרובות מדובר על מרתף אשר הופך ליחידה מעוצבת. לעיתים מדובר על חלק בבית שנמצא פחות בשימוש וניתן להפרידו מהבית על ידי כניסה צידית או אחורית. בבתים יוקרתיים בעלי חצר גדולה, לא פעם נבנית היחידה בחצר עצמה, כמבנה נפרד וכניסה נפרדת, כשהחצר היא למעשה שיתופית אך גם אותה ניתן להפריד כחצר השייכת ליחידה וחצר השייכת לבעלי הבית.

יחידות דיור במרתף הבית

יחידות דיור רבות מתוכננות במרתפים עם חלונות גדולים, בהן נוצרת כניסה נפרדת לילד / למתבגר / למשרד / להשכרה.
היתרון הוא שמרתף בדרך כלל הינו שטח נוף לבית וניתן לבנות בו בקונטור קומת הקרקע ולעצב יחידת מגורים גדולה ומרווחת.

יחידות דיור מעוצבות בבתים יוקרתיים

ההשקעה בנושא של עיצוב בתים פרטיים יוקרתיים הינה רבה, מלאת חשיבה וחומרים איכותיים. לכן, כאשר מדובר בבית פרטי יוקרתי, חלק מהעיצוב כולל גם את יחידת הדיור על מנת ליצור התאמה בין סגנון עיצוב היחידה לזרימה העיצובית הטבעית של הבית, ליצירת מיזוג מושלם ושמירה על מראה הבית כיוקרתי וססגוני. חשוב שהעיצוב וההתאמה בין היחידה והבית יהיו ברוח אחידה. למרות זאת, כשמדובר על יחידת דיור להשכרה, סביר שבעלי הבית יחפצו בהשקעה מינימלית של כסף וחומרים בעיצוב היחידה. מעצבים מנוסים ידעו לעשות זאת עבור בעלי הבתים הפרטיים, וליצור התאמה עיצובית ואדריכלית, בעזרת חומרים איכותיים מחד, אך פשוטים יחסית בעלותם, שיאפשרו מינוף של תמורה אל מול תועלת.

גודל יחידות הדיור

יחידות דיור יכולות לנוע מגודל מינימלי ועד יחידה מרווחת דיה. כיום ידוע שניתן לעצב יחידות דיור מספקות ליחידים או זוגות אפילו ב- 30 מ"ר. חלל זה נחשב קטן יחדית ומקובל שיהיה גדול יותר, כ – 40-60 מ"ר, אולם אפשרויות הגמישות והמשחק העיצובי הן גדולות. יש להוסיף לשטח הבנוי גם את החצר עצמה, המגדילה את שטח המחייה של הדיירים. במקרה של יחידות קטנות, ניתן להסב אותן לחדר למטרות קליניקה, סטודיו פרטי או משרד.

חלל גדול או מפוצל

יחידות דיור מעוצבות באופנים שונים בהתאם לשטח ואפשרויות הבניה. ישנן אפשרויות שונות של עיצוב היחידות:
יחידות סטודיו – ישנן יחידות דיור המעוצבות כיחידת סטודיו, כחלל גדול הכולל בתוכו חדר שינה, פטיו ומטבח, לרוב מותאמות ליחידים.
חלל מפוצל כדירה – ישנן יחידות המעוצבות כדירה בפני עצמה, עם סלון מרווח, מטבח וחדר שינה נפרד. אדריכל ומעצב פנים טוב ידע למקסם את השטח כך שהיחידה תרגיש מרווחת דיה ומחולקת נכון לפי צרכי השוכרים.

שיתוף:

עוד יעניין אותך