תכנון בית דו משפחתי מעוצב

תכנון בית דו משפחתי מעוצב ויוקרתי

מה זה בית דו משפחתי?

בית דו משפחתי ממוקם על מגרש אחד המפוצל לשתי יחידות דיור נפרדות, היחידות מחוברות ביניהן באמצעות קיר משותף. את פיצול הקרקע מבצעים בהתאם לחוק צמודי קרקע, ולכל בית יש זכויות בנייה מלאות. כדאי לדעת כי תכנון בית דו משפחתי נחשב למשימה מורכבת יותר מתכנון בית פרטי יחיד, ההבדל המרכזי הוא תכנון קיר משותף כאשר כל בית בשטח שלו יכול להיות שונה מבחינת גודל, מספר חדרים ובעיצוב, ולמעשה ניתן לתכנן בתים יוקרתיים מעוצבים באופן שונה, אך שניהם חייבים ל השתלב עיצובית זה בזה באופן מסוים.

איך מתחילים לבנות בית? תהליך התכנון והבנייה של בית דו משפחתי

תכנון בית דו משפחתי מחייב התייחסות מקצועית ונכונה לדגשים הבאים:
• פרטיות – בגלל הקיר המשותף יש לתכנן נכון את מבנה שתי יחידות הדיור על מנת להבטיח כמה שיותר פרטיות לכל משפחה, ובתכנון יש להציע פתרונות יעילים לכניסה פרטית ולחצר נפרדת לכל יחידה.
• כיווני אור ואוויר – יש לתכנן היטב את שתי היחידות על מנת למקסם את חדירת האור הטבעי לכל יחידה ולהבטיח אוורור טבעי יעיל. כדי למקסם את כיווני האור והאוויר יש לבקר במגרש ולבצע מדידות שונות כדי לתכנן נכון את מיקום שתי היחידות.
• תכנון אדריכלי דומה או שונה – מאחר ומקימים שתי יחידות דיור, יש לתכנן כל יחידה בנפרד כדי לספק מענה לצרכים ולדרישות של בעלי היחידות במגרש. כדי להוזיל את עלויות התכנון והבנייה מומלץ לבצע את תהליך התכנון, הרישוי והבנייה על ידי אותם גורמים.
• הקפדה על אקוסטיקה ובידוד – בקיר המשותף על מנת למנוע רעשים

חשוב לדעת כי נדרשת הסכמה של שני בעלי הנכס לצורך קבלת היתר בנייה, עם זאת יש מקרים בהם יש מחלוקות בין שני בעלי יחידות הדיור ובמקרה של אי הסכמה ביניהם יש להתמודד מול ועדת התכנון והבנייה וצפויים עיכובים רבים בתהליך הבנייה. לכן, אם מתכננים בית דו משפחתי מומלץ להגיע להסכמות בין בעלי הנכסים ולבצע את התהליך בעזרת סטודיו מקצועי ומוביל לתכנון בתי יוקרה.

כיצד ניתן לשלב תכנון בית דו משפחתי עם יוקרה, פרטיות ומרחב?

חשוב לזכור כי בתהליך תכנון בית דו משפחתי בונים שתי יחידות דיור על מגרש אחד העובר פיצול בכפוף להסכם שיתוף. מאחר ושתי היחידות מחוברות בקיר משותף, התכנון נחשב למורכב ולמאתגר יותר, והאדריכל חייב להציע תכנון מותאם אישית לכל אחד מבעלי יחידות הדיור, ועליו להציע תכנון אדריכלי המותאם לצרכי הדיירים ולאורח חייהם. התכנון כולל התייחסות לנושאים חשובים כמו פרטיות, מרחב מחייה, כיווני אור ואוויר, יוקרה, נוף ועוד.

כאשר מתכננים בית דו משפחתי יש להתייחס גם לסביבת המגורים ולמתאר בתים אחרים באזור, חשוב לבדוק את התוכניות אצל מהנדס העיר ואם רוצים לבנות בית דו משפחתי השונה לחלוטין משאר הבתים באזור, יש לבדוק האם ניתן לקבל היתר בנייה בגלל שינוי המתאר והנוף.

בתהליך התכנון של בית דו משפחתי, האדריכל מכין שתי פרוגרמות, אך יש אפשרות שכל בעל נכס יבחר אדריכל שונה, אך אז העבודה מורכבת יותר ולרוב מתגלעים לא מעט מחלוקות וסכסוכים המעכבים את העבודה. כל יחידה מתוכננת באופן שונה ועל פי רצונות הלקוח והסגנון היוקרתי המועדף עליו, אך מאחר והבתים צמודים התכנון חייב להתייחס לרצונות השונים של שני בעלי הנכסים.

למעשה, כל בעל נכס זוכה לתכנון אדריכלי מותאם אישית ולמענה לצרכיו ולדרישותיו, עם זאת צריך להיות קו מקשר מבחינת תכנון ועיצוב שתי היחידות, אך כל יחידה יכולה להיות בגודל אחר. כדי להתמודד עם מורכבות התכנון האדריכלי והקשיים הבירוקרטיים מול ועדת התכנון והבנייה ברשות המקומית – מומלץ לפנות אל משרד אדריכלים בשרון המציע ניסיון רב בתכנון בתי יוקרה ובקידום וקיצור תהליכי הרישוי וקבלת היתרי הבנייה לבתים דו משפחתיים.

שיתוף:

עוד יעניין אותך