תוספת בניה לבית קיים

תוספת בנייה בבית קיים

תוספת בנייה בבית קיים מיועדת להשבחת הנכס ולהתאמתו לצרכים המשתנים של בני המשפחה. כל תוספת למבנה קיים מעלה את שווי הבית הפרטי, ובנוסף היא מאפשרת לבני המשפחה רווחה גדולה ואיכות חיים גבוהה יותר. ניתן להחליט על תוספות בנייה לצורך הוספת חדר בבית הקיים, למשל יחידת דיור לילד מתבגר, תוספת של ממ"ד המבטיחה הגנה מושלמת בזמן אמת ותחושת ביטחון למשפחה, קליניקה פרטית, חדר עבודה, מחסן, חניה מקורה, יחידת דיור נוספת על הגג, סגירת מרפסת ועוד.

היתר בנייה עבור התוספת לבית

ניתן לשדרג את הבית הפרטי הקיים באמצעות מגוון תוספות בנייה. התוספות הנפוצות ביותר הן סגירת מרפסת, ממ"ד, קומה או יחידת דיור נוספת על הגג, חדר שירות, חדר מגורים נוסף, בנייה קלה ועוד. רגע לפני שמתחילים בפרויקט הבנייה והשיפוצים בבית הקיים יש להגיש בקשה מסודרת ומפורטת לוועדת התכנון והבנייה ברשות המקומית, ורק לאחר קבלת היתר בנייה ניתן להתחיל בעבודות עצמן.
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בודקת כל בקשה לקבלת היתר בנייה, וכדי לקבל את האישור ולהימנע מעיכובים מיותרים יש לעמוד בקריטריונים כגון:
 תב"ע עדכנית – אם יש תב"ע (תוכנית בניין עיר) עדכנית ניתן לקבל היתר לתוספת הבנייה הרצויה.
 ממ"ד – באופן כללי קל לקבל היתר בנייה לתוספת כמו ממ"ד, אך יש לדאוג לאישורים נוספים מהג"א, ולתכנן את הממ"ד בהתאם לתקנות המחייבות.
 זכויות בנייה – אם לא נוצלו עדיים מלוא זכויות הבנייה, אפשר לקבל היתר בנייה מהרשות המקומית ולנצל את השטח לתוספות בנייה.
 שטח שירות – ניתן לקבל היתר בנייה לצורך תוספות עבור שטחי שירות כמו מחסן, מרתף, חדר אשפה, חניה פרטית וכו', בהתאם לתב"ע וזכויות הבנייה.

 

מה חשוב לדעת על תוספת בנייה בבית קיים?

 

כאמור, כדי לקבל אישור לתוספות בנייה לבית הפרטי יש לקבל היתר בנייה מהרשות המקומית. כדאי לבדוק קודם כל האם יש אחוזי בנייה קיימים שלא נוצלו בתהליך בניית הבית, ובמקרים מסוימים כדאי לבקש את ההיתר מראש עוד לפני בניית התוספת לבית הקיים. זו הסיבה מדוע חשוב לבחור אדריכל מקצועי ומנוסה כבר בשלב תכנון הבית הפרטי, האדריכל / המתכנן המנוסה מאפיין את הצרכים הייחודיים של המשפחה ומתייחס לצרכים בהווה ובעתיד, לכן התכנון האדריכלי שלו כולל ניצול מיטבי של תנאי וגודל המגרש, וכאשר מעוניינים להוסיף תוספת בנייה מסוימת ההליך הביורוקרטי הנדרש קל ומהיר יותר.

כדי להוציא אל הפועל את התוכנית לתופסת בנייה לבית, יש לתכנן את התוספת למבנה על ידי אדריכל מנוסה ומוסמך. האדריכל/ המתכנן אחראי על תכנון התוספת למבנה, הוא מבצע בדיקות מקדימות כמו בדיקת אחוזי בנייה ותב"ע, ועליו להכין בקשה מסודרת ומאורגנת הכוללת תכנון אדריכלי, שרטוטים, חישובים, אישורים נדרשים, פירוט חומרים וכמויות, אישור בעלות על הנכס של הלקוח הפרטי, אישור חתום על ידי מהנדס בניין ועוד.
כדאי לדעת כי ההליך הביורוקרטי לקבלת היתר בנייה לתוספות, ההליך הנדרש לרישוי ולקבלת היתר לבניית הבית הפרטי. האדריכל / מתכנן מכין גרמושקה ומגיש תוכנית מסודרת לוועדת התכנון והבנייה ברשות המקומית, לאחר בדיקות מקדימות כמו אחוזי בנייה ועוד.

תוספת בנייה לבית פרטי מאפשרת להתאים את הנכס לצרכים העכשוויים של בני המשפחה, להשביח את הנכס, להעלות את שווי הבית בשוק החופשי וליהנות מבית גדול ומרווח יותר. לאחר הכנת הבקשה ואיסוף המסמכים והאישורים מקבלים את ההיתר בתהליך הרישוי הזמין ורק אז מתחילים בבנייה עצמה. בשלב זה מומלץ לבחור מפקח בנייה שתפקידו לנהל את הפרויקט ולשמור על האינטרסים שלכם.

 

שיתוף:

עוד יעניין אותך